2010-01-21
 19:38:47

Min uppenbarelse.

I tisdags blev 15, och då blev det 1 årsjubileum för Twilight enligt min kalender. Dagen då jag fyllde 14 var jag en liten simpel wb-fjortis, som gick till skolan i en liten chockrosa tunika som knappt räckte under rumpan. Jag hade bland annat fått i present att jag och SaraS skulle se filmen "Twilight" som egentligen var från 15 år. Jag tänkte "den kanske är ok." men det som var spännande då va att den var från 15 typ x). Men sen, under de där himmelska och helt fantastiska 117 minutrarna förändrades ALLT. Och något välldigt najs är att någonstans under filmen, någon gång lite innan mitten tror jag, så fyllde jag på riktigt 14. Och under filmens gång insåg jag vilken patetisk liten unge jag är, där jag satt, med min chockrosa tunika, glimmande smycken och ett jävligt uppuffat krufs på huvudet. Under hela bilvägen hem efter TWILIGHT satt jag bokstavligen bara och skrek med SaraS, och direkt när jag kom hem slet jag ut alla "bling bling" saker och knalliga kläder ur garderoben, (och började läsa de underbara böckerna, som jag läste ut på en vecka innan jag snabbt köpte dom engelska verisonerna och upptäckte att ALLT blir bättre på det härliga språket.) Min näst största motivation när jag slet ut kläderna var endå, att Edward aldrig skulle titta två gånger på någon liten fjortisunge. Men också var det allt med själva filmen, hela jag blev helt anorlunda efter som där 117 minutrarna framför bioduken. Men jag vet egentligen inte riktigt vad. Allt bara, det är väldigt svårt att förklara. Det var liksom inte bara det yttre som förändrades. Och det är jag uppriktigt så JÄVLA glad för. Vem vet vilken liten "wb-dessie" eller något det hade blivit av mej om jag inte hade haft Twilight? Vet att det här låter urtöntigt, men jag bryr mej inte. Jag ÄLSKAR hela Twilight serien med både filmer och böcker, och jag är stolt över det, eftersom den enligt mej förändrade nästan allt. :D
Och här fick ni, ladies and gentlemen, Emma Linas uppenbarelse!


Nostalgimusik från första filmen. <3

Bild: Jag ute med hundarna någon gång vid jul, jag vet att jag gör en konstig grimasch hahah, men många sa att jag liknade Bella extra mycket på den här bilden så tyckte de kunde va lite kul att lägga upp. x)


SVEA

vilken fin bild! & ja, du liknar verkligen henne!



PUBLICERAT: 2010-01-23, 00:40:18 | URL: http://karinmattson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: