2010-03-04
 00:37:53

SUPER EPIC DAY

Godmorron! Igår var vi på Sydneys zoo, och klappade kolalor, t.o.m gosade runt i pälsen på dom, vilket vi förhoppningsvis kommer få göra fler gånger när vi är ute och åker senare under resan, och då kommer det ju vara sånna som ska släppas ut i det fria igen :). Och så fanns det vullabys, och kängurur, och massa andra saker! :D Och massa bebisar (djurbäbisar då då... X)

Men det mest epic med igår var något helt annat, och jag vet vad ni tänker "OMG hur kan det bli mer epic när man gosat med en kolala?" (jag hoppas iallafall att ni tänker så för annars är det dags att söka upp en shrink!)

Det var iallafall lite senare på kvällen, och vi hade precis ätit sushi (gott!) och mamma stod ute på balkongen och såg en flying fox svicha förbi. Då tänkte vi att vi skulle gå ner till Botaniq Garden (jag kom på vad den fina parken med operahuset hette nu) för att kolla om det fanns flera som flög omkring. Men vet ni vad som händer när vi kommer dit? Ne de gör ni nog inte, så jag ska förklara!

Vi hade tyvär ingen kamera, men överallt i parken satt det massa opossums! VILDA opossums! Och ett Australiensiskt par satt och MATADE dom, och KLAPPADE dom. Tänk om någon skulle sitta och mata och kela med en vild ekorre i Sverige? Lite omöjligt X). Men pappa sprang iallafall och köpte frukt så vi gick runt där till olika träs och matade vilda opossums. :D Jag pussade t.o.m flera, dom var jättemjuka i pälsen. Sen vid ett träd var det två stycken gravida opossums och en hane. Han var en riiktig gentleman *hosthost*, när hans mat var slut försökte han sno från BÅDA sina gavida fruar... Vilker kap tjejerna lyckats hitta. x)

Dagen i sig var iallafall epic, vi ska dit ikväll igen och mata dom! :D Och imorrn ska vi åka ut till olika hem där det bor sk. "surrogatmammor", dom tar hand om skadade/övergivna djurungar och som funkar som en "mammaersättare" tills dom är tillräckligt stora att springa ut i det fria! :D

Nu ska vi gå till Operahuset och äta picknik. Hörs :)

/EL


Ella

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du ork så slå även ett öga på min :D.



PUBLICERAT: 2011-07-11, 14:58:07 | URL: http://gravidforsakring.net

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: